BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 1 Mei 2012

.. nothing to say ..

assalamualaikum .. =)

lamanya tidak aku meng'update' blog ni haa .. rsa rindu plak .. almaklum la , aku sibuk terlalu yg amat ..nak buat mcm mana kan .. terpaksa .. so , today i want to story2  n it is about ... jeng jeng jenggggg .. nothing to say .. hahahah .. sbelom ny pon aku pnah ckp , bila aku ad mslh aku akn cae kau blog .. now , aku ad mslh la nie ha ... tp xla sebesar mna pon . aku nak cita tntang sesapa dlam dunia nie yg paling aku syg .. hu2 ..

aku syg mak aku 
aku syg bapak aku 
aku syg  family aku  
aku syg kwan rpat aku 
aku syg kucing aku .. 

so , mak n ayah aku makin lma makin tak sihat .. makin hari makin tua . aku hnya mmpu doakan yg dema 2orang sihat macam sebelum nie .. tp apa boleyh buat .. nasik tak boley jadi beras .. aku peranah pasang harapan yang agak mendalam , iaitu nak pegi haji dengan mak ayah aku .. aku belanja =) . kalo boleyh aku nak belajar smpai dpat kerja n boleyh sara dema .. mybe tu la cara aku yg aku nmpk untuk berbakti kat dema . tp mampu kah aku ? aku bercita2 tinggi meggunung hingga mencakar langit tp sebaliknya , aku tak pandai macam kawan2 aku yang lain . boleyh dpt 9A , 1OA dlm peperiksaan . harapan mak aku nak sangat aku jadi ustad . tp aku ta mampu . bukan aku tak nak berusaha ke arah itu , tp aku sediri tak mampu nak mentarbiah diri aku sendiri , aku dh nak jdi ustad kan . hermm , aku nak jadi pensyarah . cita2 aku dae dlu smpai skunk . tp bila family mintak aku jdi guru agama , cita2 aku yg tu makin lama makin pudar . aku hilang arah . tak taw dah nak jadi apa . hemmm ,,, harapan aku , aku boleyh jadi yang terbaik dalam family aku . even bukan ustad pon kan . hu2 .. 

kawan , dari dulu sampai skunk , aku masih syg kt dia . aku hnya ckap x . pada hakikatnya , aku jugak nak berbalik pada kwn aku sorg tu . biasa lah , lumrah kot , hidup seorang kawan akan bertukar bila dia didatangi oleh awek/balak dia . aku dah lama bersedia untuk hilang dia . tapi skunk dia dah pon tinggal aku, n aku pulak yang susah hati memikir pasal dia . dia tak pikir pasal aku ke ye .. sedih o00 , bila dikenang balik . tiada lagi kenangan yang boleyh aku lukis di papan minda aku untuk dibekalkan di alam dewasa . mungkin juga aku silap dalam memilih . maksud aku , aku memilih kau menjadi teman atas kehendak aku .aku yang terhegeh2 menjejak dia . tipu lah kalau nak dikata aku tak pernah berkorban untuk dia n dia berkorban untuk aku kan . yes , kami saling berkorban atas dasar kawan . aku tak lupa nak ajak dia g mana2 dengan aku untuk mengukir nostalgia indah yang boleh dipahat di peti minda bersama2 . andai masa yang bakal kami lalui dimasa mendatang adalah berpisah buat selamanya kan .. boleh mengamit kembali sejarah manis di alam persekolahan ini . tp aku tak layak memaksa dia untuk keluar dengan aku , pergi sna dengan aku , pergi sini dengan aku . dia pon ada masa dengan org yang sebenarnya jaoh lebih penting dae aku  . aku hanya kawan rapat dulunya dan kini adalah kawan biasa kot . aku cuba menerima apa yang jadi seadanya . selalu sangat kami keluar . sampai , awek dia sendiri jeles tengok aku ngan dia . tp aku pikir awek dia sangat paham dengan situasi aku ngn dia . tp entah lah , aku sendri rungsing memikir apa yang bakal terjadi . mungkin aku akan buang semua memori2 dengan dia buat masa sekarang . dia tak perlukan aku lagi . di punya org yg lebih layak bersama dia . dia pon baik , sngat sporting , snggt soleh kan . rmai kawn2 laen yg nak di jdi kwn baek dia . oke , xpa . aku mls nak pikir . skunk pon aku tengok , dia g mna2 skali pon bukan dengan aku lagi , dia g ngn kawan2 dia . yang hebat2 menyanyi macam dia . yang pandai main gitar macam dia . yang pandai pon macam dia . dulu aku selalu back up dia sebab selalu kena buli ngn budak SC tu . tp skunk xsngka la pulak yg dema rapat kan . lam hati aku menangis membisu tengok dia happy macam tak pernah pikir sal aku . seronok memanjang , biasalah ada pemanis atma . herm , apa yang mampu ku buat lagi . aku mampu berserah je la . skunk , aku kena fokus , n tak payah patah balik dah . aku akan sentiasa terima mu kawan . mungkin pergorbanan aku tak sebanyak mana macam kwan dia curah kat dia , tp aku tetap sedia untuk berkorban demi kawan aku .   aku yang mulakan dulu . padahnya , berakhir di sni saja lah . munkgin aku syg nak tinggal mu taw kenapa , sbb aku dh anggap mu mcm family aku . bila dikata family , aku akn sentiasa sayang smpai bila2 . aku pernah dpat meseg dae dia yg mengatakan dia akan kawan aku smpai bila2 . even laen fakuliti , laen institusi , laen negeri mahupon laen negara , kami tetap akan berhubung . tp mungkin tu hanya mampu di lukis dia di pasir pantai . setelah beberapa saat . hilang setiap perkataan . kerana apa ? kerana di seru air berombak yang memukul lembayung ukiran mu itu .. hemmm .. apa aku boleh buat . now , i have nothing to say arr .. so sad .. aku ingat yang aku berkwan dengan dia smpai hujung tahun nie atau sesudah SPM pon jadi ar kan . ku harap hujang di malam hari , tp hujan mencurah di tengahari . buat mcam mna kan . aku bnyk rosak kan dia . sebab tu la dia wat camnie . n Allah pon tak izin kan aku untuk ada lebih lama dengan dia . orang cakap , tiada keberkatan dllam perhubungan akhirnya mcam nie la . aku tak menunaikan kewajipan aku sebagai seorg shabat . sahabat sejati adalah org yang sentisa mendekatkan sahabtnya dengan Allah . sebaliknya aku , langsung tidak peduli apa yang dia buat . mungkin itu lah sebab yang boleh aku buat sebagai konklusi kenapa kami tidak menjadi sahabat sejati . tiada keberkatan dalam pershabatn . persahabatn yang aku bina menjadi hambar kerana sikapp aku yang tek pernah berubah .. herm , dah la . aku tulis memanjang pon ada ka org nak baca kan . n aku tak harapkan org baca pon . aku seorg yg suka menulis . dengan cara tu aku boleh lepas segala rsa . n aku ak mintak maaf jugak kepada sesapa yang baca entry aku kali nie n mybe dia terasa hati . aku minx maaf bnyk2 oke . aku tak ada org laen untuk berbincang masalah aku . aku org yang susah nak dapat kawan . n bila aku dah dpat kwn . n kwan aku pulak buat kat aku cam nie kan . aku terasa sngt . hermmm , xpa la . aku boleh diam je la skunk . aku tak nak lagi orng sakit hati sebab aku . tak pa , aku boleh hidup tanpa mu kanwan . isyaAllah .. doa2 lah untuk aku yee ....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan